fredag, juni 01, 2007

Gissa om man längtar till en solig beach


Ja, med det kyliga vädret önskar man sig lätt någon annanstans. Man minns de härliga utlandsresorna man gjort och min man och jag har fortfarande inte avverkat vår smekmånad, som jag hoppas blir till någon härlig paradis ö. Där man kan njuta av sol och bad utan en tanke på livets olika bekymmer som skola, arbete och renoveringar.

Det ryktas ju om att det ska bli en rekordvarm sommar här i sverige i Juli och August så se till att ta ut semestern sent i år. Jag själv har ju enbart två veckors semester i juli.
Jag önskar att mina semesterdagar blir soliga och lata så man kan vila upp sig, men känner jag mig själv rätt så kommer jag att arbeta en massa med renoveringar på huset samt träning av hästarna, om unghästen inte är allftör trasig.

startar igen. Urk, hur ska man orka! Sedan ska man arbeta hela sommaren med datasupport för dem som inte klarar av sina datorer som alltför ofta får spunk.
Till hösten ska vi läsa 20p matte vilket känns både kul och arbetsamt. Har anmält mig till en grundkurs i matte nu över sommaren så att jag kommer in i tänket till hösten. Tänkte det kunde vara en bra förberedelse.
Jag har fått med mina klasskamrater oxå så vi är några stycken som kan hjälpas åt med klurerierna. Alltid skönt att vara bland vänner. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar