fredag, november 02, 2007

Jippie, tjohej..!!

Gah, nu har jag varit nere på kliniken med min pålle igen. Tro det eller ej men har VAR mycket bättre, men fortfarande halt i bakbenen. Framtiden ser genast mycket ljusare ut och hoppet växer. Det blev en ny behandling i båda haserna bak och i framknäna. Men ryggen såg så fin ut nu att hon inte ville behandla den. När veterinären bedövade bort de onda haserna så såg man direkt att han drog upp ryggen och fick in bakdelen under sig i traven. det var en enorm skillnad på honom. Jippie !

Hem och vila i tre veckor, en vecka i liten hage med dagliga promenader, men ingen metacam. Puh!

På hemvägen blev vi omkörda av en kolonn av tradare och Loorentzo blev tokig i transporten. Men trots vingel på ekipaget gick det bra. Kollade vagnen i Gavlebro och allt såg bra ut. Då jag kom hem och hade lastat ur såg jag att han trampat (läs hoppat) sönder golvet intill väggen fram i transporten. Snacka om tur att han inte hoppat igenom golvet. Gulp! Så nu blir det till att byta golv i transporten oxå - vad ska inte det kosta....$$$$$$! Kan det inte få gå bra hela vägen någon gång? Kvällen innan vi skulle åka gick säkerhetsvajern av oxå - jag hade bara 30 min på mig att hinna åka och köpa en ny innan macken stängde. Suck! jag och min j--la tur!!

Nåväl, beskedet om pållen var iaf positivare än förra gången. Framtidsutsikterna ser något ljusare ut. ÅB igen om tre veckor- jag hoppas på ännu bättre besked då.

Nu har man fått en massa extra energi, så skolarbetet har gått som en dans och inget känns omöjligt längre...

tihi ha det så gott så länge../ kramar Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar