fredag, december 28, 2007

Tenta => hjärnsläpp !

- Suck!
Matten som kändes så "lätt" och som jag äntligen tyckte att jag hade koll på. Så kom tentan - en salstenta och nerverna överrumplade mig igen.
Glömde bort att djupandas och flippade ur totalt. Men inte förrän jag hade räknat ut allt på en kladd och tentan var klar på trettio minuter då kom jag fram till renskrivningsmomentet och då hände något. - Paniken hälsade på - och min hjärna flydde som vanligt in i en dimma och handen gjorde som den ville - klarade inte av att skriva av text från ett papper till ett annat.

- Vad F--N!, var det som hände !!!

Då jag fyra timmar senare satt i bilen så smög hjärnan sig tillbaka till sin plats och tankarna for genom huvudet - jag hade glömt att skriva ner vissa uppgifter, andra hade jag skrivit en massa gallemattias på och resten har jag inget minne av att jag ens har skrivit ner - men på mina kladdpapper finns de - men jag kommer inte ihåg vad jag skrev ner på inlämningen. Vad hände där uppe egentligen?

Känns som man blev besatt av något annat, som bara ville förstöra för mig - för matten får aldrig vara enkel för mig! Men tentan var enkel..."Suck!"

Hur ska det då gå på den svåra tentan???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar