söndag, januari 18, 2009

Jaha..så var den terminen till ända....

Oj, oj, oj...säger jag bara...
Vilken maffig litteraturtenta! Otroligt att man fortfarande klarar av att stå upp (ähum, läs sitta).
Har suttit varje dag under nio dagar och skrivit, redigerat och läst. Börjat med att skjutsa barnen till skola respektive dagis sedan har man satt sig i soffan omgiven av en massa skönhetslitteratur, uppslagsböcker, lösa papper och en h-etes massa anteckningar för att försöka foga ihop all information i ett enda dokument.
Det resulterade slutligen i 14 sidor text - förhoppningsvis står det något vettigt någonstans, ehe, vad vet jag. *fniss*
Nu känns det som jag skulle vilja gå i ide och sova en termin, för sova har det inte blivit mkt av den här perioden.
Jag har suttit uppe till halv två nästan varje natt för att sedan kliva upp strax före sju varje morgon. Man har ju familj och hästar och dessutom ett hem som ska skötas.. - ja, sova får man väl göra någon gång senare...
Det ska bli så skönt att läsa på distans igen... riktigt längtar... så man slipper åka ner till skolan varje vecka... för där har åtta dyrbara studietimmar försvunnit i restid varje vecka. Suck!
Inte nog med det så har man dessutom hunnit arbeta två dgr/vecka - för det måste man för att överhuvudtaget klara sig på studiebidraget/-lånet.
Men nu är det endast ett studieår kvar...puh...
Vad händer sen då?
Ja, det undrar jag oxå - men det får vi se då- om jag fortfarande står upp då (*fniss*) - just nu tar jag bara en dag i sänder!! // Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar