söndag, november 06, 2011

Oglagabana.... smurf..!

Vintern lyser med sin frånvaro. +5 till + 10 grader om dagarna och knappt någon minusgrad på nätterna. Det är faktiskt november nu så det borde ju vara åtminstone ett par dec med snö och minusgrader...det är åtminstone vad jag hade förväntat mig av november i alla fall. Men inte är jag den som klagar i alla fall,,, njuter som bara den. Med den här långa hösten hinner man få en hel del gjort på gården. =)

Dräneringen som vi lade ner genom hästhagarna har visat sig vara en mycket bra investering. Trekammarbrunnen likaså, även om den grävde djupa hål i våra fickor i år. Men det tror jag nog vi klarar av att hämta oss ifrån det ändå.

Mitt arbete funkar bra. Jag kör på med positiva affirmationer varje morgon, för att försöka lösa klumpen i magen. Men som gumman sa: det löser sig.. när hon sket i vasken. =)  

LCHF är den diet som utprovas nu för att göra några mirakel på min underbara kropp som bara envisas och tycks vilja bli mer... Nikotinet straffar sig nu i efterhand, men trots det är jag både nöjd och glad att jag lyckades sluta med de dumheterna i december 2010. JAA, jag är faktiskt riktigt stolt över den bedriften. =)
Dagliga lunchpromenader i rask takt  (4km / 33 min) men inte så fort att jag blir för svettig, bara varm. =)

Halloween har vi firat tillsammans med svägerskan d.y. uppe på Frösön. Riktigt skoj faktiskt och fantastiska kreationer blev det. =)




// Sleep tight.. with love, Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar