lördag, mars 15, 2008

Från ena dagen till den andra..

Hej hopp i galopp !

Ja, nu har vi haft snöslask, regn och bar backe en vecka - sååå kom snön igen...suck!
Jag som börjat ställa in mig på en tidig vår - men icke, sa Nicke.
Det verkar bli en mycket lång vinter istället...sååå trött på snön.
Har redan beställt kläder för våren och sommaren 2008 - vill inte ha snö då.
Lite av mitt sommar och vår urval:

Jackan blir skön i vår, kort häftig modell. Vad som förbluffade mig var att storlekarna är omgjorda. Tidigare var 34/36 small men nu är det 36/38 som är small. Och jag som drar 38 som tidigare var medium - har jag plötsligt blivit en small. Hmpf!
Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen. Har jag beställt rätt?
Nåväl, det får jag se idag då jag hämtar ut mitt paket med kläder... spännande! Klänningen bli snygg eftersom man kan ha den till jeans - så det passar mig ypperligt jeanstjej som jag är.

Igår så var jag iväg till ridhuset och tränade min Pålle, han var pigg som en lärka och tyckte det var jätteskoj. Han rörde sig med minimala störningar vilket är lovande för framtiden. Nu ska han sättas igång på allvar för att se om han håller. I ridhuset var det lite westernsaker uppsatta, bla en bro som jag provade att få min pålle över och han bara följde efter mig - han var lite fundersam första gången - men sen gick han över som om han inte gjort annat. Cool kille!

På vägen till ridhuset var det en massa på tok - först klarade inte bilen av att dra upp släpet pga en liten isfläck under ett däck, så jag fick jävlas med det en bra stund - till råga på allt så small handbromsvajern av. Nu får det bara räcka - jag blir gaaaalen! Så fort jag ska iväg med hästarna någonstans så jävlas bilarna. HAAAAATAAA!!!

Min mans bil gick oxå sönder igår - hissanordningen baktill på bilen (Citröen) hade pajat. Det kan bara inte vara sant. Detta är säkert för att jag inte får ngn lön denna månad, som det jävlas - för mer olämpligt kunde det inte komma.
Min bil ska besiktas den 1/4 och bromsskivorna måste bytas tillika bromsbeläggen och nu även bromsvajern - dessutom min mans bil som inte är körbar längre. Vad sjutton ska man ha bilar till - de rasar ju alltid då man väl ska ha dem till något - och då vill jag bara säga att vi är pedantiska när det gäller att sköta dem. Regelbunden service, ständigt underhåll och ändå rasar de. Bläh för bilar... Dags att köpa en ny bil !

Vi är äntligen överrens om vilken typ av bil vi ska köpa den dagen det blir bilköp av. Det blir en VW Passat variant V5 med 4-M. Den får dra 1600kg med B-kortet så slipper jag ta E-kortet. Puh! Den ska vara stabil att dra med.
Snygg är den oxå..

Helg igen - Skästramarknad ! Tror inte att jag går dit i år pga av detta snöslask och rått och kyligt ute. Men Sigrid skulle komma dit och visa upp sin Lusitanohingst och sin Frieserhingst idag. På söndag ska Lina komma och visa upp några av sina hästar i western oxå. Vore ju kul att se.
Forbonde tåget åker ju förbi här utanför om en timme och det är lika mysigt varje år att titta på. I år måste det vara kyligt att åka - men de har ju sina vargskinnspälsar så de håller nog värmen.

På måndag ska jag ner till HiG och gå på en dramaövningskurs som läraren rekommenderade. Sen ska vi arbeta med vårt grupparbete. Så jag måste försöka få klart powerpointen i helgen så vi har något att diskutera. Sen ska jag försöka konvertera ljudboken av Jonas Gardell så jag kan få den in i min mobil. Är lite tråkigt att ha den på datorn och inte kunna lyssna på mp3-spelaren.
Man blir så himla låst annars.

Nä nu ska jag ta hand om mina små flickor... ha det../ kramiz Channa

1 kommentar:

  1. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.

    SvaraRadera