lördag, juni 28, 2008

Tjohoooo!

Då har man fått resultaten på tentan - som gick över förväntan. Jag fick B i betyg (A är högst av en sjugradig skala) på hela kursen i Geometri vilket jag är mycket nöjd med, med tanke på att jag läste in en hel kurs på mindre än fyra dagar. Värdegrundskursen gick dessutom mycket bra, där fick jag oxå B i betyg. Jippie!! Nu väntar jag bara på resultatet på den andra stora kursen i Ledarskap som inte kommit ännu.

Loorentzo går äntligen rent igen. Men jag vågar inte jubla ännu... Han älskar att arbeta och bli ompysslad. Islänningen har jag börjat att skritta igång nu. Går riktigt fint nu. Shettisen är det sämre med. Hon besväras av fångkänning och går med Green guard hela dagarna och får minimalt med käk. Hon är piggare, men jag vågar inte sätta igång henne ännu. Raspade hennes tår igår och hovis kommer om en vecka och kikar på henne.

Min äldsta jänta har fyllt 6 år och har precis idag haft kalas. Mycket lyckat trots spöregn. Hon fick en studsmatta av oss- uscha -tokiga oss. Men läkarna anser att fördelarna med studsmattan fler än riskerna. Tanken är att yngsta jäntan ska få hjälp med motoriken genom den. Självklart köpte vi även skyddsnätet till studsmattan.

Semestern låter vänta på sig - har fyra dryga veckor kvar. Vi missade totalt i planeringen så min man och jag fick ingen vecka ihop i år. Men men jag ska ta ut två extra dagar i anslutning till en helg så vi kan åka iväg några dagar tillsammans iaf. Lutar åt att det blir Leksand i år. Tror barnen kommer att uppskatta det.

Har provat ett natur medel mot min trötthet som sköljt över mig efter terminens slut. Det heter Chisan och efter bara två dagar är jag mycket piggare och mår jättebra. Nästa steg är att sluta snusa, till det har jag köpt färsk ingefära, som jag hoppas ska fungera bra. Men jag ska vänta till familjen sticker upp till svärmor, så de slipper mitt hemska humör de första dagarna.

So long, och ha det// Channa

1 kommentar:

  1. Tjohoooo =) Gick det bra med snusslutandet ?? =)

    SvaraRadera