onsdag, oktober 22, 2008

Millan Tabac !

Nu har vi fått en ny hyresgäst i stallet. Ett 7-årigt nordsvenskt sto som heter Millan Tabac. Hon är helsvart och bamse stor.
Super snäll, fast ägarna var så bekymrade innan hon kom, för att hon var sååå stark och jag såå liten.
Men hon sköter sig finfint. Lite osäker på omvärlden, men hur cool som helst.
Med en fast hand så följer hon en, som en liten valp. Ägarna erbjöd mig att rida in och göra "vad jag vill" med henne.
Millan och våran shettis Winny fann varandra på en gång och blev bästisar. Så Örvar får nog gå för sig själv i vinter. Blir det kallt får nog Millan gå med honom eftersom hon kan käka hösilage - men det kan ju inte Winny.
Jag hoppas få lite tid över i vinter att köra lite med Winny - jag tror hon kommer att gilla det och definitivt mina döttrar oxå.
Örvar hoppas jag få upp i lite bättre kondition så han blir gladare - ska raspa lite tänder på honom oxå och kolla så att hans vågbett inte blivit värre. Men än så länge håller han hullet.
Han fick en ny sadel i månadsskiftet oxå. En bomlös pfiff-sadel, som han verkar trivas bra under. / Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar