söndag, november 02, 2008

Avklarad kurs!

Äntligen är jag klar med tentan i kursen Äldre litteratur. Den var rejält mäktig att skriva.
Man skulle analysera medeltida prosa, dramer från antiken och berättarteknik hos romantikens olika författare... Huja, huja... men jag tror nog att jag lyckades hyfsat bra - det känns så nu iaf.

Försäkringsbrevet för Loorentzo har nu kommit - nu har jag bara tre veckor på mig att skicka honom till himlen... Känns tråkigt och jobbigare än jag trodde... men jag vet ju att han får det "bättre" om man gör slut på hans lidanden så snart som möjligt - men jag greps genast av separationsångestens alla kval. Gulp!!!

Kan nog inte riktigt greppa att min lilla pålle snart är borta...Avlivaren är kontaktad så nu är det bara sista dagarnas väntan kvar - med alla kval !! Buäääh...!!

Funderar på att uppdatera Ronessas blogg...trodde ju att Loorentzo - hennes son i alla fall skulle bli äldre än henne... men, men, det var nog inte meningen det... Det kommer bli hemskt tomt och framförallt jobbigt att behöva möta den tomma boxen varje morgon, när jag tar hand om de andra hästarna. Men jag vill inte köpa ngn ny häst på en gång - för det skulle inte vara rätt mot den eller mig. Hoppas hellre på att jag får en till hyresgäst som fyller ut tomrummet i stallet så länge... // Natti, natti... Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar