måndag, februari 09, 2009

Dagarna knatar på....

Hupp...
Vill bara börja med att tala om att jag fick resultatet på sista tentan i svenskan och tro det eller ej men det blev ett A. - JIPPIE!!!!! Av en lärare som sällan och aldrig ger det betyget, så värmde det rejält!!! Det gjorde verkligen min dag!!!

Här har snön vräkt ner igen hela helgen - så vi har varit insnöade i princip sedan i fredags.
Det blev varken slalom eller ridning hos Sigrid, som jag lovat Eleonore. Ja, suck ibland kraschar ens planer bara ändå. Men det är bara att ta nya tag.. Hehe.....
Kylan kom som ett brev på posten oxå med snön. 12 minus i lördags och 22 minus söndag och måndag.. Brrr!
Ikväll verkar det dock som att det ska bli mildare igen - bara minus 7 men rått i luften. Mer snö kanske? Jag älskar när det är mkt snö, så jag tar gärna några dm till - det kom ju bara 4 dm i helgen som på vissa ställen blåste till drivor på dryga metern. Ah... härliga vinter!!
Det är som det var när en annan var liten men meter drivor och snöyra med tillhörande kyla. Jag väljer långt hellre det än snöslask och blidgrader...

Idag hände något konstigt på jobbigt. När jag slutade så skulle jag resa mig upp för att gå och diska min kaffekopp, men då hade jag tappat känseln i mina ben.. inte vanlig "sockerdricka" utan de var bara borta!! Jag for raklång i golvet efter två steg.. Visst har det hänt förr men det är många år sedan sist. Då var det i samband med min "förlamning"... Gissa om jag blev skakig!? Det får inte bli så igen!! Mina kollegor blev nog räddare än jag.. jag tyckte mest det var pinsamt!!
Jag vet ju att jag måste röra på mig och att jag inte får sitta stilla för länge, för då låser sig min nacke och någon nerv kommer i kläm i bröstryggen. Men när det ringer, som det gör på jobbet, är det svårt att gå ifrån. Man vill ju inte vara sämre än någon annan.
// Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar