lördag, augusti 12, 2006

Min allra första blogg!!

Hujeda mej, så var det gjort!

Nu har man sin egen, alldeles egen blogg oxå, det trodde väl ingen, allra minst jag!

Tjaaaa...hmmm...vad skriver man nu då..undrar om min långvariga skrivkramp ska gå över i och med detta, hoppas, hoppas...=0)

Tja, klev upp kvart över sju, trots att det är en lördag..min yngsta dotter (11mån) vaknade och ville upp, och då är det bara att masa sig ur sängen..sucka!

Förkylt värre oxå...lillan har haft hög feber i två dygn men den har tack o lov släppt men nu är det snorigt värre..och tro inte på tusan att en annan har åkt dit nu oxå..Jag som aldrig e sjuk...Humpf!

Nåväl det är bara att kämpa på, det brukar ju gå över efter ett tag, även om det inte känns så nu!

Ja, snart startar skolan och jag är lättad då min tjänstledighet har blivit beviljad, men nu är problemet med vad jag ska göra med min unghäst. Studierna (som är på distans) kommer ju kräva en del och att försöka hinna med två små barn (4år och 11 mån) och två hästar kan bli tufft.

Tack ó lov så har jag hittat en tjej som är villig att ta sig an min unghäst under ett par år under min studietid, men det känns fruktansvärt ändå...han är ju min bebis, min egen uppfödning efter mitt älskade sto som jag var tvungen att ta bort pga av en skada.

Nåja, tjejen verkar i alla fall seriös och har goda referenser så han får det säkert superduper bra.

Men då dyker ju ett annat problem upp...nu har jag ju bara en häst i stallet och enligt djurskyddets nya lagförslag ska inga hästar få stå själva..då måste man hitta någon som vill stalla in sin/sina hästar här, (har ett stall för fyra hästar).

Äh, det bruka lösa sig (sa kärringen och sket i vasken) =0)...
/kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar