onsdag, september 05, 2007

Fenylbutazon i all ära !

Loorentzo visar inte på någon förbättring efter två veckor på butta. Ringde och pratade med vet.kliniken eftersom han blivit så svår att få i buttan, de sade att jag kunde sluta ge honom eftersom det inte gett ngt resultat. Sedan kom hovslagaren och döm om min förvåning!!! Loorentzo bråkade inte alls lika med bakbenen idag, han lyfte snällt upp dem och lät hovis arbeta.
Så jag bestämde där och då att han ska fortsätta med buttan trots svårigheten att ge honom den. Man får väl bita ihop i sju dagar till då. Sedan blir det nog dags att kolla upp korset på honom, för i benen sitter det ju helt klart inte. Men ont har han iaf.

I värsta fall blir det Ultuna eller Mälarkliniken det bär av till för vidare undersökning. Pappa har köpt en ny Pickup som jag ska få låna om det blir av.

Stackars min lilla pålle, att han inte kan bli bra. Undrar vart detta ska sluta!

Jag har iaf beställt 10 st hinderbommar hos Bole så vi ska kunna träna hans bakdel om det är muskulaturen som är felet. Men först ett ÅB till veterinär. Jag har hittat en lämplig grusgrop att träna klättring i med honom för att stärka rumpan. Jag får oxå en hel del träning att klättra upp och ner i sand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar