torsdag, september 27, 2007

Loorentzo !

Nu har man ringt runt och pratat med diverse hästfolk och veterinärer. När jag fick tag i Sigrid Bergåkra så fick jag en solklar rekommendation till en veterinär på Mälarens hästklinik, som heter Emilia. Äntligen!
Ringde ner dit och fick prata med en gammal kollega sedan Ultuna tiden och lyckades få en tid till Emilia redan den 8 okt, redan kl 10:00.
Ringde min veterinär uppe på Bergsåker kliniken och diskuterade lite med honom och han tyckte att det var toppen att jag gick vidare med undersökning till ett ställe som har rätt resurser. De skulle skicka ner journalen till Emilia. Åh, vad smidigt det är med veterinärer som vill samarbeta.

Nu gäller det bara att ragga rätt på någon som vill åka med, det är ju väldigt långt att åka (28,7 mil enkel resa).

I värsta fall måste jag hitta något ställe att sova över på, för jag tror inte att jag klarar av att köra 60 mil fram och tillbaka själv.

Alla jag har frågat har förhinder på ngt sätt... Hur gör man ? Man kan ju inte begära att folk ska ta ledigt en hel dag och förlora inkomst heller. Sedan är det ju inte så toppen att just den dagen är första dagen på min prkatik. Suck! Elände, men man får helt enkelt ta det för vad det är. Nu har vi fått chansen att få Loorentzo utredd och den chansen tänker inte jag sumpa.

to be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar