söndag, oktober 21, 2007

Amöba !!!

Snacka om att man känner sig som en amöba då man ligger i feberyra. Kroppen är seg som sirap, halsen igensvullen och huvudet spränger som stjärnsmällar vid varje försök att ändra kroppsläge.
Nej, hua för att vara så utslagen - det önskar jag inte ens min värsta fiende - Halsfluss dessutom är min värsta akilles. Den slår alltid ut mig helt. Sist hamnande jag på sjukhus med dropp. SUCK!
Ynkliga lilla mig. Den här gången åkte jag på akuten i tid och fick en rejäl kur med penicillin. Tack o lov för det.!

Så har man tappat en viktig vecka på praktiken, som ska göras om senare - men nu har jag enbart en vecka att hinna göra allt det som skulle göras under två veckor så att min LLU:are kan göra en rättvis bedömning av mig. Sedan har jag ju den där hemska VFU-rapporten att skriva. Suck! Hur ska jag hinna med allt!!! HJÄLP!!! Bäst att sätta fart nu! Jag tänker inte "flunka" nu i alla fall - inte då jag nått ända hit!

På torsdag blir det dessutom en tenta i matematik. Gulp! Ska hinna plugga inför den oxå. Har inte hunnit träffa mina studiekamrater heller som planerat. Men vi får snickra ihop något till nästa vecka hoppas jag.

Posistivt i alla fall är att jag ska få följa en matteguru under en vecka som ska bli kanontrevligt och väldigt lärorikt. Känner mig väldigt laddad inför det. /Tjiling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar