söndag, januari 09, 2011

Ett dilemma....

Vad ska jag ta mig till? frågar jag mig dagligen...

Jag har gått till ett arbete i tolv års tid, som jag de senaste åren upptäckt inte utvecklar mig längre samt inte är bra för min whiplashskada eftersom det innebär en för hög grad av statiskt arbete.

Jag är färdigutbildad lärare sedan ett år tillbaka, men några tjänster på tillsvidare finns inte i dagsläget, endast springvick och kortare vikarietjänster på partiell tid.

Kroppen skriker - NEJ, utsätt mig inte för nåt mera och sinnet blir allt mer dystert. Jag trivs utomordentligt med kollegorna och jag gör ett bra arbete.
Vad kan jag göra? Jag vill inte och jag är rädd för att bli sjukskriven under en längre period, men kroppen klarar inte mycket mera.

Är det vettigt av mig att ställa mig till arbetsmarknadens förfogande i väntan på en lärartjänst? Att säga upp mig själv känns inte vettigt, men om det blir neddragningar igen, är det klokt av mig att ställa min plats till företagets förfogande och gå då? De kan ju ändå inte erbjuda mig en passande tjänst.

Vad jag vill? Jo, jag skulle verkligen vilja läsa vidare inom matematiken så jag får kompetens även för Gymnasium. Men hur ska jag kunna göra det när jag inte kan ta mer studielån?

Så vad ska jag ta mig till....? *grubblar vidare* //Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar