söndag, februari 12, 2012

tala förbi varandra....

Vad händer ... vad sker...?
Sårade känslor...

Jag försöker men når inte fram...Sliter för att vara perfekt och det brister... Vill räcka till trots brister... Har ingen att ventilera mot eftersom du inte är intresserad...kan inte förstå.. kommer från skilda världar...rädsla för vad som sker...

Försöker gömma, försöker glömma...men det sker ändå...
Vad händer?

Sorgsen i själen... Vad fattas mig? Hur ska jag nå fram till en själ som inte vill lyssna? Byter, ändrar, försöker... vad mer kan jag göra?  Energin tryter snabbare än jag vill...sorg i hjärtat.. försöker döva.. försöker glömma...stretar på...
Tårar hjälper inte.. tomhet...

Byter arbete,, tror på lycka.. mycket nytt att bearbeta... Flyr min verklighet för att orka... Varför kan jag inte orka? Varför är jag inte stark som alla andra?
Jag vill orka.. jag vill älska.. Vad hände??

Missunnsamhet...oginhet... vem gör mest? vem gör ingenting?
Vad handlar det egentligen om? Är vi inte två om allt? Sorg!!  Vad hände??
Fattar ingenting! eller?

Vad finns det att göra NU? Hur får jag rätsida på allt... som tydligen jag har förstört?? För det kan ju inte vara någon annans fel..? BARA mitt!!! Själen är tom, så tom. den gråter av ensamhet.. Vem kan jag dela med ?

Vem är intresserad av att dela min börda? Vem kan lyfta mig?
Jag borde kunna lyfta mig själv nu...jag har ju fått mitt drömjobb...jag har min fina familj... jag har mina fina hästar... vad fattas mig? Det borde inte vara någonting??
Vad är det för fel på mig??????

oroliga tankar hos en orolig Channa

1 kommentar:

  1. Men gumman, vad är det jag har missat, vad är det som händer? är det tillbakalagt nu eller är detta kvar i ditt liv? <3

    SvaraRadera