söndag, februari 26, 2012

Ett år äldre..

Jo, den dagen kom den oxå... nu är man ett år äldre igen... Åren samlar sig snabbt närmare mot 40. *ryser*

Fick en helt underbar födelsedag firad av mina underbara familj. Jag älskar er!
Väcktes av den lilla som kom med ett egen tillverkat paket på sängen och sjöng och kvittrade fina sånger redan kl sju. Hon avslutade det hela med att ge mig massage. Mysfia!

Vid uppstigandet deklarerade båda mina tjejer att de skulle med ut i stallet och hjälpa till. Myspys!

Stallet vart snabbt fixat och vi gick in för att fixa frulle. Mumma! Sedan gav sig min man och mina barn iväg en sväng in till byn. Jag blev lämnad hemma...

När de kom hem igen blev det tårta och kaffe och paket. Iiihh, mysfamiljen. Ute stormade det rejält men solen tittade iaf fram.  Ingen backe den här dagen, men innemys blev det istället. Flickorna var ute ett par timmar på em. Till middag blev det fläskfilé och potatisgratäng. Till kaffet gjordes en nostalgitripp ala Neverending story med barnen. Mmm... vilken härlig familj jag har!!

..................................


Vaknar upp med ont i magen...

Varför är det så att man kan ha gjort 100 bra saker som man borde vara riktigt stolt över, men det räcker med att man gör ett litet felsteg så dyker man ner i avgrunden och all glädje och stolthet man tidigare känt över de 100 bra sakerna är som bortspolat...???

Hur är man funtad egentligen?

Jag har hela helgen försökt lägga det bakom mig för att njuta av min ledighet och vetskapen som mina kollegor försökte övertyga mig om att jag INTE gjort något felaktigt utan har handlat rätt i situationen som var, så vaknar jag trots det upp med en klump i magen...

Självkänslan har fått sig en knäck igen - jag suger åt mig som en svamp, när jag hellre borde låta saken rinna av mig som om min självkänsla vore bepansrad och skyddad av mitt självförtroende.

Nåväl, jag kan tydligen lära mig något av detta oxå...bit ihop och in i matchen i gen bara... =)

Nu kör vi....

//  morsning Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar