fredag, juni 03, 2011

En aktiv dag med solsken

Sol ute och sol i sinne...
Mysmorgon att vakna till viskande barn och solens strålar som letar sig in över fönsterblecket.
Kastar ett öga på klockan, som visar på strax efter sju... mmm...kan sträcka på sig litet, najs!
På med linne och piratbyxan, göra toalett och sedan leta fram hund, mp3 och kopplet... sedan hopp i skorna och ut på underbar morgonprommis... morgonstund har verkligen guld i mund.

Idag är Tequila motsträvig, jag tror hon har nog lite träningsvärk sedan gårdagens raska promenader. Men hon gaskade upp isg efter lite lockande och uppmuntrande ord.

Efter 40 min friska steg i solen var det pållarnas tur att få sin morgonstund. Hö och nytt vatten till alla... slit å släp med måååånga metrar slang men inte tillräckligt lång... 160 liter fick bäras i omgångar med hink de sista 40 metrarna - kanske på tiden att köpa lite mera slang?!

Frukost - härlig fruktsmoothie på jordgubb, hallon, mango, banan, björnbär, cashewnötter och lite turkisk yoghurt. Mums!!

En liten stund i solen, sedan tog jag tag i städningen... köket skurades och rensades ur. Sedan sopades, dammsögs och skurades alla golv på nedervåningen för att radera ut alla lertassar som präglat golvet sedan förra veckans grävning. =) Härligt när det doftar rent i huset.

Mockning av hagar och det gick med en rasande fart eftersom jag hade hjälp av min gode vän K.
Pusta ut en liiiten stund i min knökfulla soffa... =) medan lunchen intogs i form av äggmacka och en kopp persikote... =)

Sedan fick tvätten sig en hopvikning, alla sju laddningarna, som intagit vår soffa, så nu äntligen har jag återerövrat soffan igen och tvätten har snällt fått infinna sig att härbärgera ett å annat skåp eller låda en våning upp. *klappar mig själv på axeln*

Skålade med min make om taget beslut som vi båda tror på i positiv bemärkelse.
Nu är det natti natt // ciao ciao Channa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar