tisdag, juni 14, 2011

Knotar på...

Har hunnit med den sista grillfesten på dagis och så har man börjat arbeta igen, visserligen bara 50% till en början, men ändock.
Jag är faktiskt positivt överraskad och det ser verkligen ut som att den här nya tjänsten kommer passa mig som handen i handsken. Kanontrevlig chef/kollega som jag kommer jobba tätt ihop med framöver och som jag känner långt tillbaka i tiden. =)

Jag och flickorna har även varit å tittat på vår nya familjemedlem, Serafina, en gräddfärgad liten kissemiss, som kommer få flytta hem till oss under v30, då är hon 12v gammal. Barnen längtar så det knakar.

Martin har fått besöka en Equiterapeut som har behandlat honom med både shockwave, akupunktur och laser och samtidigt även dragit loss vänster bogblad och höger höft. Nu går han rakt och slutar vrida svansen till vänster vid ridning. Det visade sig oxå att sadeln är sned så den måste på omstoppning så nu är det beställt ner en sadelutprovare hit. =)
Måste köpa ny sadel och hoppas på att få byta in de jag har. =)

Här händer det grejor.
I söndags kväll kom min make på att han ville möblera om - observera - min make - kom med förslaget!!! Så vi flyttade äntligen ut vårt kontor till hallen och så fick vår stortjej ett eget rum, eller rättare sagt, båda våra flickor fick varsitt rum. Men vi hann inte riktigt klart den kvällen. Så hysch, hysch för barnen och bommade igen rummen. Skickade dem till skola respektive dagis på måndag morgon. Jag skyndade mig hem efter första arbetsdagen och färdigställde rummen. Gissa om flickorna blev förtjusta när de kom hem den kvällen!? =)

Då var vi minsann världens bästa föräldrar!!!

Åh, det var inga sura miner vid läggdags heller.... =)

Naturligtvis var ju även jag tvungen att prova shockwave behandlingen. Jag menar, jag kan ju inte vara sämre än hästen. Så i måndags fick min nacke och bröstrygg sig en omgång oxå, åh, jisses sickna grejor!!! En halvtimme efter behandling hade jag en makalös värk, eller snarare träningsvärk, men morgonen efter kändes det hur bra som helst. =)

Jag kör hårt med mina 45min raska promenader med hunden varje dag. på helgerna hinner jag med både morgon och kväll, nu sedan jag börjat arbeta blir det bara en omgång promenad på kvällen. Men det känns bra faktiskt. Jag fortsätter även med att laborera med fruktsmoothies varje morgon och provar olika blandningar. Favoriten är med mango, cantaloupe, persika och nektarin. Mumma!! =)

Imorgon är det skolavsluting vilket innebär en hel mysdag med barnen. Så himla underbart. =)

morsning! // Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar