söndag, juni 19, 2011

En vecka tä´....

Veckorna rullar på i maklig takt.
Skolavslutningen var fin och vi hade tur med vädret, lite kylslaget men utan regn. Flickorna var så fina. Mamma hade tom gett sig på att fläta deras hår, med bra resultat. =)
Efter det traditionenliga firandet i kyrkan slöt vi upp på fika hos mormor och morfar och flickorna körde en egen uppvisning för oss med vi drack påtåren. =)

Efter det bar det iväg upp till Ljusdal för att inhandla en massa prylar till adsl och telefonkopplingarna som var tvungen att skarvas sedan vi flyttat på kontoret. Vi har varit utan fast telefoni mellan söndagkväll och onsdag.
Men nu äre fixat... tänk att de skulle va en kvinna te de åh... ;)

På jobbet går dagarna undan.. och snart går min kollega på semester, och då är jag själv *gulp*. Sååå mkt att lära, men förhoppningsvis går det bra. =)

Återbesöket med Martin visade sig att han inte behöver mer behandling... (puh) det viktiga nu är att hans högersida kommer i ordning och att sadeln blir fixad eller utbytt. =)

Däremot har han börjat gnaga på stolparna igen trots stoplskydden - jag blir GAALEN!!! så nu får han gå med munkorg... kan ju inte har lösspringande hästar över hela landet... får klura på en bättre lösning omgående. *dubbelsuck*

Ridningen för hans del funkar bra, men för min del inget vidare - jag kan inte komma överrens med syntetsadeln... trökigt... blääääh!! Den går inte att sitta i och det känns inte som jag har ngn kontroll på hästen (läs balansen) alls. =/ Jagar vidare efter sadeldoktorn.... =)

Ponnisarna är runda å goa trots att de bara får gå på gräset 2h/dygn sen fodras de med hö... Jag försöker rida E´s ponny åtminstone 1-2ggr/v för att den ska få gå i rätt form och få arbeta ordentligt. Är livrädd för fång... =/
E har verkligen utvecklats i sin ridning oxå så snart kanske mamma inte behöver rida hennes ponny så ofta längre...
I fredags var jag och min make på Eagles på Norrportens Arena i Sundsvall. DET var verkligen en lyckad afton trots spöregn... Vilken enastående konsert de bjöd på.

Summa å kardemumma... jag trivs åtminstone med mina arbetsuppgifter, min häst är en mixad häst/bäver, med betoning på bäver, vi fick äntligen uppleva en Live-koncert med våra favoritartister: Eagles och barnen har äntligen sommarlov... tjihoooo!!!


// over ´n out Channa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar