torsdag, juni 02, 2011

Härliga sommardagar....

Så var juni här... oj oj...

Förra veckan kom äntligen grävaren så vi fick vår trekammarbrunn på plats, dessutom så lade vi ner 40 m dräneringsslang nere i hästhagen - så nu hoppas jag vi slipper den värsta geggan i höst.

I måndagsmorse blev jag uppringd av min arbetsgivare som bjöd in på möte på onsdag, för att informera om en ny tjänst som tillkommit och som de vill erbjuda mig. Iiiiiih.....
Min värld rasade nästan samman där... tårarna forsade... men den här gången var det pga känslor som jag inte klarade av att sortera och tillika hantera... omvälvande!

På em då äntligen tårarna slutat välla fram och min dotter kommit hem med bussen, tog vi oss en liten ridtur, som tyvärr slutade med en halt häst. =( Troligen pga av en sträckning eller vrickning. Verkar sitta uppe i bogen iaf.
Martin har ju gått bra länge nu...(typiskt nog), så nu står han på vila i delvis gräshage omväxlande paddock, för att inte bli för tjock..

Jag hjälper till med ponnierna på gården och har börjat promenera ordentligt med hunden varje dag, för att inte bli FÖR tjock jag med. Jag kanske tom kan tappa ett helt gäng med överflödiga kilon som smugit sig på under vintern. =)

I Tisdags var det konsert på stortjejens skola på kvällen, men de fick lov att avbryta pga ett riktigt ruskigt åskväder - med blixt och dunder. Men det blev mysigt iaf eftersom vi förflyttades in till respektive klassrum och fikade vår medhavda fikakorg där. Jag passade på att tacka min OBW tränare för hennes inspirerande brev som hjälp mig att komma på fötter.

Spänd av förväntan mixat med ångest, att gå tillbaka till en arbetsplats, där jag under en lång period mått dåligt, blev det nästan stopp på parkeringen. Fick sitta i bilen en lååång stund innan jag kunde förmå mig att gå in genom entrén. När jag väl kom in och fick en kram av goa receptionisten höll jag på att bryta ut i tårar, men bet ihop. Gick raka vägen upp till klubbkontoret och fick ett varmt välkomnande där oxå, men då kom det lite tårar.

Mötet tog plats och HR informerade om den nya tjänsten och desto mer hon pratade om tjänsten övergick hon i sitt ordval till att benämna mig i tjänsten och vilka förväntningar hon och företaget hade på mig och vad jag skulle kunna utföra i den positionen. Hon var verkligen helt lyrisk i sitt berättande och jag en något avvaktande lyssnare...

Tjänsten lät som figursydd för just mig. Den är rörlig, utmanande, kräver självdisciplin och är mkt omväxlande. M.a.o. PERFEKT! Dessutom fick jag min semester beviljad på stående fot samt får behålla mina löneförmåner från den andra tjänsten. =) OCH med mkt bättre arbetstider 7-16, JIPPIE!!!

HR ville ha svar så fort som möjligt, men det räckte om jag gav svar på tisdag nästa vecka.
Jag försäkrade mig om att jag skulle få hjälp med kurator för att komma tillbaka till mig själv igen efter den långa sjukskrivningen, och det skulle jag få.

HR ville dessutom ha en plan på hur min återgång i arbete ska se ut så hon kan presentera detta för FK på ett bra sätt. Så det bestämdes ett nytt möte på tisdag.

Så här i efterdyningarna av denna omvälvande dag...så känns det helt rätt att gå tillbaka till min arbetsplats just för att få en ärlig revansch att hitta tillbaka till mig själv och få tillbaka självförtroendet och min självkänsla. Visst har ftg behandlat mig illa men de har visat att de faktiskt har mkt dålig samvete för det. Det får räcka!

Det enda jag vill är att få arbeta med något jag tycker om och trivs med, sen spelar det ingen roll vad arbetsuppgifterna består i, det viktiga är att jag trivs med mig själv och mina kollegor. =)

Agendan nu är att komma tillbaka så fort som möjligt utan att hasta för fort. För det kostar alldeles för mkt att bara gå hemma och strosa, även om man får mkt gjort hemma.

Må väl!! // Channa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar