fredag, november 21, 2008

Härlig kick!

Extra tidig morgon idag eftersom jag skulle på utvecklingssamtal om min 6-åring.

Vattnet hade frusit till ute i hagarna - så jag började med att kånka ut varmvatten till hagarna halv sex på morgonen. Sedan skulle hästarna ut. Samtidigt satt mina döttrar vid frukostbordet och åt sin frukost halvsovande.

Vi kom iväg i god tid imorse. Mina föräldrar sov då jag kom kl 7 för att överlämna minstingen för passning - så hon fick krypa ner och sova en liten stund till med dem.

Samtalet om 6-åringen gick mycket bra - bara superlativ och lovord. Hon är kvick i huvudet och älskar utmaningar och är nyfiken att lära nya saker. Dessutom fick hon ett stort plus för kamratskap. Sådant värmer att höra för en mor.

Sedan var det att åka hem och försöka koncentrera sig på studierna. Men, men.. då jag kom hem blev det annat som var mer lockande..suck! Vissa dagar är man bara för hopplös.

Strax före ett for jag ner till Bergåkra gård för att rida. Jag hade försökt under gårdagskvällen att ändra till en tid på förmiddagen. Men det visade sig att hennes sms aldrig nådde fram till min mobil. det gick i alla fall superbra.
Jag red återigen Loureado (Pre hingst). Då jag gjorde iordning honom berättade Sigrid att hon hade hittat en ny häst åt mig. Ett svenskt halvblod, 5 år, 165 cm, urtrevlig att rida och som hon trodde jag kunde komma ut på tävlingsbanan med redan till våren. Yikes!!! Hmmm...Allt lät jättebra men, MEN ett halvblod... Jag har ju inte direkt ngn tur med den rasen!! Men det var bara för mig att hojta till om jag ville ha den visad .. Ägarna hade gått ner i pris dessutom...Hmm.. Han var brun, hade stjärn och två vita bakkotor och skulle få en mkt fin hals trodde hon... Hmm lockande...

Loureado gick kanon idag - känns som att jag hittar nya knappar varje gång jag rider honom. Idag satt tom Sigrid upp själv för hon ville visa hur mycket man faktiskt vågar ta i tyglarna, jag är lite för försiktig ännu.
Men då jag satt upp efter henne var han som förvandlad - helmysig och väldigt framåt. Känns som utvecklingen går framåt iaf. Man får sådana härliga kickar !!!

På hemvägen plockade jag upp flickorna hos min far och mor. Minstingen sov då jag kom och då jag väckte henne klagade hon på magont. Vi fikade lite chokladpudding innan vi for hem. Jag delade med minstingen - misstag - Då vi kom hem så spydde minstingen rejält - hon hade varit ovanligt grinig och hängig under dagen. SUCK!! Hoppas verkligen att jag klarar mig från magsjuka - finns inget värre!! Ringde och förvarnade mina föräldrar, så de kunde proppa i sig vitpepparkorn och en rejäl whiskey.

Lagade middag men min man hann inget äta för han skulle på träning - vilken miss. Men aptiten var inte direkt hög efter att man fått skura golvet på kräk. Uähk!!

Nu ska jag ta en rejäl whiskey..natti natti... /Channa

1 kommentar:

  1. Bra att du tar dig en whisky; den brukar vara effektiv mot baciller!
    Ge en krya-på-dig-kram till Celine!

    Trevlig sida!

    Kram: Sonja

    SvaraRadera