fredag, april 20, 2007

Gah, Helg !

Åh, så skönt. JAg är klar med två stora analysuppgifter. Pust stön och stånk. Nu är bara resten kvar....bläh...
Men ikväll blir det lugna puckar iaf. Tentan får vänta till imorgon, visst kan man göra så ! det är ju en hemtenta så då kan man styra lite som man vill. Tack o lov för det i af.

Fredagskväll!
Maken är iväg på en innebandycup så man sitter hemma solo med barna, som sover vid det här laget. Nu har jag gjort kväller från studierna. Ska snart går ner och tända upp i kaminen så fötterna tinar. Det stormar ute och det drar för hemskt kallt i kåken, trots golvvärme i undervåningen.

Hoppas blåsten lugnar ner sig ngt till imorgon annars blir nog inte min pålle så snäll att rida på.
Kan inte fatta vad stormarna har blivit vanliga här uppe. För sex år sedan kom stormen gudrun, innan den hade man aldrig märkt av någon direkt storm ända här uppe, men nu tycker jag vi har stormar (dvs. vindar över 25m/s) med början i Oktober tom November för att börja igen i Mars och hålla på fram till Maj. Det är ju så J-LA sjukt!
Beror detta på klimatförändringarna som i sin tur påverkas av hur dåligt vi tar hand om miljön, DÅ blir man ju rent av förbannad.

Det värsta jag vet är just blåsväder, för det spelar ingen roll hur mkt kläder man byltar på sig så fryser man ändå, och frysa det HATAR jag. Vi som dessutom köpt en kåk som står helt öppen för nordanvinden, suck så fel man gör ibland.

Men det är som det ska vara då. Kan ju inte påstå att man är drabbad av turen iaf. Tror banne mig att det ligger ett otursmoln ovanför hjässan på mig för jämnan, som regnar ner sin otur på en bara så där lagom så man inte blir helt "insane", men bara så att man ligger bra prexis på gränsen. Bläh! Tre bilar går sönder inom två månader, vad är oddset för det? Motorn rasar, kopplingen rasar och tanken lossnar på tre olika bilar. Alltså vad då TUR!

Nåväl, tur i oturen - så kan iaf min make laga det mesta som har med maskiner, bilar och hus att göra. Ja, just det huset ja, halvåret innan första bilen rasade så hittade vi en major vattenskada, som dessutom visade sig vara ett dolt fel, men som vi inte kan få ut ngt på pga att skadan är FÖR gammal, att huset är FÖR gammalt och för att förra ägaren inte hade tecknat en dolda fel försäkring vid försäljningen. Snacka om att vi hade TUR att köpa av just dem så att vi nu får slänga upp 75 laxar som vi naturligtvis inte har. Tja, så här har det varit under åtta år... Vad kommer härnäst?? Man bävar inför kommande månader, nu när vi lyckats laga bilarna och prexis ska ge oss på huset...

Spännande värre...Nåväl sagan är inte slut riktigt än...to be continued... some other time!

!!! Huset kanske BLÅSER bort??? Näe - lite långsökt, men med vår tur...

Ha det så bra i alltings fördjävlighet //kramar Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar