tisdag, april 17, 2007

Tentamenstider !

Ojojoj, nu är det bråda tider och våren har kommit med värme och sol.

Premiärgrillade ute i lördags. Min man oljade in våra trädgårdsmöbler så vi kunde sitta ute och käka sedan.
Har tvättat och packat undan alla vinterkläder under helgen.
Fram med lågskor, sommarjackan, galonisar och gummistövlar till barnen.
Undan med vinterkängor, overaller, mössor och vantar.

Gah ! Äntligen är våren här !

Tentamen hit och tentamen dit.

Unghästen som är under inridning och skolning, en hel massa text som ska analyseras och diskuteras.
Kan inte förstå varför jag känner mig så himla stressad. (Ironiskt!)

Har fått tag i en liten shettis till min hästtokiga dotter så att hon får att göra i sommar.
"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli!" heter det ju.
Ingenting är bestämt ännu. Samtalet bröts innan vi hann diskutera färdigt, men det kändes bra iaf. Har försökt ringa flera ggr men får bara mobilsvar, så hennes batteri dog nog som det verkar. Avvaktar, läste in ett mess att hon kan ringa mig om hon får tag på en annan telefon eller då batteriet är laddat igen.

Nåväl, unghästen ska iväg på inridning, ja det blev så till slut har ju inte fått tag i hjälp här hemma, så då känns det bättre att lämna bort honom till någon som inte känner sig så ringrostig, som jag är och som har tid och resurser, vilket jag saknade här hemma. Jag ska få besked när jag kan köra över honom. Han ska enbart vara där i tio dagar för sedan ska jag klara mig själv, är jag övertygad om.
F-N! Jag har ju faktiskt ridit in en hel hög med hästar, men det var innan den stygga whiplash-skadan "drabbade" mig.
Men man kan ju få det att fungera ändå.

Den nya inhysningen brunstar fortfarande, pissar så fort unghästen kommer i närheten, han verkar å andra sidan ha tröttnat på hennes pissande, för han bara jagar undan henne hela tiden.
Men hon är jyste att hålla på med iaf.

Jaha och till veckan är det innevecka igen - Huga, tiden bara rinner iväg! Tycker att jag nyss vara nere på skolan ju.

Uschiamej, nu måste jag slita mig tillbaka till pluggandet igen!
Ha det så gott aå länge och passa på och njut av solens värmande strålar...puss och kramizar //Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar