söndag, april 29, 2007

Presentation av pållarna

Hej, jag är en islandsvalack på 27 vårar och är en pigg gammal gubbe. Jag älskar när matte tar med mig ut i skogen på turer. Det är inte så roligt att strutta runt på ridbanan längre, och det har nog min matte insett eftersom jag brukar se till att hon far i backen om hon envisas med att traggla på ridbanan allt för ofta.
Just i dagarna har jag fått börja lära upp mattes dotter, hon är snart fem år och har det bekymmersamt att hålla reda på tyglarna, så för det mesta åker hon bara på min rygg men det är helt ok. Idag så ramlade hon av när jag blev lite busig, och jag tror att hon blev lite rädd. Men både hennes pappa och mamma fixade så att hon ville hoppa upp på min rygg igen, och då gick det över.

Hej, jag är en holsteinervalack på fem vårar. Matte håller på att rida in mig nu och det tycker jag är jätteskoj, för jag blir så avundsjuk då jag inte får följa med islänningen och matte ut i skogen.
Ibland så tar matte med mig som handhäst och det är jättemysigt och spännande, men det ska bli mkt roligare då jag får bära på matte och vara helt själv med henne i skogen.
Sedan längtar jag efter att få träffa andra hästar och se lite mer nya ställen. Jag hoppas vi få några fler kompisar i stallet till hösten, för vi har två lediga platser i vårt mysiga stall.
Har du ingenstans att bo är du välkommen att sälla dig till oss. Matte håller en låg hyra och är jättesnäll mot oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar