torsdag, maj 31, 2007

En dag framför skärmen


Suck, regn regn och åter regn. Sååå boring.
Har suttit vid skärmen nästan hela dagen.
Kajsa var förbi med min exhund Tequila för att klippa klorna, ja den servicen håller jag med eftersom Kajsa gör ett sådant strålande arbete med Tequila. Hon fick ta över henne då jag fick mitt andra barn och tiden blev knapp att hinna med både barn, hästar och hund. De fann varandra på en gång och idag är de oskiljaktiga. Tequila har lagt på hullet rejält och blivit mycket lugnare som individ, hos oss var hon så lättstressad eftersom det springer folk här titt som tätt och hon är en enmanshund som hellre har sin matte för sig själv en delar med allsköns människor. Så med ännu en skrikande bebis i huset så blev det för mycket.
Min man och jag beslöt oss därför att skänka henne till Kajsa som är en riktig hund- och friluftsmänniska och dessutom som bor ensam i en liten stuga i skogen. Hon kommer var tredje vecka för kloklippning så vi får ju träffa våran Tequila och barnen får oxå lära sig känna henne.
Ha det så bra, nu kom familjen hem så nu ska maten lagas eftersom äldsta jäntan ska på Cirkus ikväll med mormor och morfar. //Channa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar