onsdag, maj 30, 2007

Vilken bloggtyp är du?

Allt-i-allo-bloggare
Du skriver om det mesta och vill absolut inte nischa din blogg. Du recenserar skivor, knåpar ihop politiska kåserier, antar allsköns "utmaningar", skriver om vardagsbetraktelser, tjejkvällar, gillar att fylla i listor och postar något enstaka inlägg om ett klädesplagg du gärna skulle vilja lägga vantarna på. Du gör allt för att understryka att du är openminded och att den ena dagen inte är den andra lik. Men det är precis tvärtom.

Sanningen:
Det stämmer ju i det stora hela. Ingen speciell nisch, men mycket grubblerier om allt ifrån småsaker till stora livsfrågor, lite "bitching-n´- moaning" och annat smått och gott. Inte så mycket som en dagbok utan mer sporadiskt när jag har ett litet glapp i mitt taighta schema. Open-minded, ja det försöker man ju alltid att vara, men kanske inte är riktigt så mycket som man skulle vilja vara. Om någon läser min blogg eller inte rör mig inte speciellt eftersom jag använder min blogg mer som en ventil att skriva av mig i. Som frustrationer, när glädjen blir för omtumlande osv. Lite poetiska inslag har jag oxå med. Dagbok skriver jag i en bok med blad och pärm och använder mig av penna, det känns mer legitimt på något sätt och inte så utelämnande. Sedan är jag ju ganska försiktig av mig oxå - inte feg, men försiktig.

Få det bekräftat: vilken slags bloggare är du - egentligen? Gör testet här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar