onsdag, maj 30, 2007

En liten lista!

BRUKAR DU :
Titta på dig själv i spegeln: Ja, hur ska jag annars förstå varför folk springer och gömmer sig så fort de ser mig?
Gnälla: Vill jag lova.
Skrika: Nej, men jag skulle vilja skrika ett sådant där Ronja Rövardotter-skrik.
Sova: Ja, sex timmar minst.
Ha ångest: Ibland händer det.
Ta mediciner du inte borde ta: Aldrig.
Vilja dö: Nej, jag har så himla mycket att leva för...
Drömma mardrömmar: Ja, det händer efter jag sett en dålig skräckis.
Ta droger: Nej, aldrig.
Försöka vara annorlunda: Nej, jag är den jag är och det är så jobbigt att försöka vara någon annan än den man är.
Klä dig i svart: Klart, det passar till allt.
Gå till kyrkan: Inte mer än vid bröllop och begravningar.
Gå i skolan: absolut, jag ska ju i framtiden även arbeta där.
Röka: Nej, det är äckligt.
Ljuga: Ja, jag drar vita lögner ibland.
Hata folk: Nej, men jag ogillar en del.
Lita på folk: Tyvärr är jag är jag nog rätt blåögd önskar att jag var mer av en skeptiker ibland.

VEM :
Saknar du: Min barndomskamrat.
Vill du döda: Jag skulle aldrig kunna döda ett djur medvetet, inte ens en mygga.
Rörde dig sist: Min man.
Vill du slå: Bin Ladin.
Vill du kittla: Mina döttrar.
Kramade du sist: Min vän Ulrika.
Vill du prata med: Mina vänner Angelica och Ulrika.
Skrek du på sist: Ingen aning.
Vill du vara som: Vilken miljardär som helst.
Sårade dig sist: En klasskamrat.
Vill du bli galet full med: Min vän Ulrika.
Gjorde dig riktigt glad senast: Min lärare som gav mig VG på tentan.
Fick du sms från senast: Ulrika.
Ringde dig senast: Mamma.
Är vackrast på jorden: Jude Law.
Älskar du mest: Min man, mina barn, mina hästar och mina vänner.

HAR DU :
För många vänner: Man kan aldrig få för många vänner.
Förföljelsemani: Nej, har du?
Tvångstankar: Nej, vad ska det vara bra för?.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej, inget som är utrett i alla fall.
Någon fysisk sjukdom: Räknas förkylning?
Någon skada: Ja, whiplash-skada.
Färgat håret: Ja, många, många gånger.
Brutit några ben: Nej.
Några piercings: Öronen.
Egen dator: Självklart, tre stycken.
Bra självförtroende: Ja.
Kysst någon: Vill jag lova.
Köpt kondomer: Ja, innan jag träffade min man.
Tagit nakenbilder: Ja, haha, när jag var storgravid.
Sagt jag älskar dig till någon i dag: Ja, flera gånger.
Bjudit ut någon: Oja.
Varit kär: Ja och är fortfarande.
Dumpat någon: Ja, hmm ett par stycken har det hunnit bli.
Stulit någonting: Ja, när jag var en liten snorunge med inte allt för mycket vett innanför pannbenet.
Lämnat landet: Ja.
Rymt hemifrån: Ja, när mamma ville dela mitt påskgodis med mina bröder så rymde jag hemifrån i två timmar, sedan blev jag så hungrig så jag knatade hem, jag var sju år.
Tuttat eld på nått: Ja, stearinljus och papper.
Gjort något olagligt: Ja.

HUR :
Går du: Framåt.
Springer du: Som en maratonlöpare i 20 sekunder, sedan springer jag inte mer.
Svarar du i telefonen: Ja, men lägger på om det är telefonförsäljare.
Fördriver du tiden: Bloggar, rider, lattjar med barnen och läser.
Mycket pengar har du: Alldeles för lite för mitt eget bästa.
Tjänar du pengar: CSN och vickar.
Ofta bäddar du sängen: en riktig slarver är jag.
Ofta diskar du: Diskmaskinen är ett mycket bra påfund.
Många stör du dig på: En hel del.
Ofta träffar du din familj: Varje helg.

TROR DU :
Att du kommer bli något: Jag är redan något.
På Gud: Nej, tills motsatsen är bevisad.
På rymdvarelser: Ja, det vore jäkligt konstigt annars.
Att folk tycker om dig: Jag tror att människor antingen älskar eller hatar mig. Det finns inget mellanting.
På ett liv efter detta: Ja, det vore för deprimerande annars.
Att fiskar kan tänka: Tänka?!
Att du kommer leva länge: Jag har i alla fall planerat det.

VÄLJ :
Katt eller hund: Hund.
Vit eller svart: Svart.
Varmt eller kallt: Varmt.
Vatten eller land: Vatten.
Sex eller kyssar: Kyssar.
Telefon eller internet: Internet.
Musik eller tystnad: Tystnad.
Bok eller film: Bok.

Jag utmanar alla som vill att göra den här listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar